Open VLDLiberale Mutualiteiten
Skip Navigation Links  
Gastenboek

Typ hier uw reactie voor het gastenboek.
Bericht:
Naam:
Email:

Auteur: Vriendenkring 4 Lansiers 4/05/2016 11:27:00
U I T N O D I G I N G  
4 Regiment Lansiers - Vriendenkring All Ranks
Onze REÜNIE All Ranks 2016  organiseren wij
op 21 mei 2016, te HASSELT
Ontmoetingscentrum Godsheide
Kiezelstraat 118 3500 Hasselt ( Godsheide )
en zijn alle 4 Lansiers All Ranks uitgenodigd .

INSCHRIJVEN via de website www.4regtlansiers.tk
Contact: info_4L@telenet.be ( Martin )
Auteur: Geert Messiaen 12/03/2013 11:59:00
Historische dag dinsdag 12 maart 2013

Trein genomen 6h42 Roeselare Kortrijk
Trein Kortrijk 7h15 naar Brussel
11 h. 15 aangekomen Denderleeuw ...geen doorgang meer naar Brussel
Dus terug naar Kortrijk
Dit alles met dezelfde trein
M.à.w. 8 uren in de trein ....mijn bureau niet gezien
En 's avonds op TV : hinder op het spoor ...sommige pendelaars moesten 3 uren wachten om terug huiswaarts van hun werk te keren
En op de koop toe  : woordvoerder van Infrabel " iedereen geraakt op zijn werk "
Ra ra ra objectieve berichtgeving ?
R ra ra ...is dit objectieve berichtgeving ?
Auteur: Pendelaar 5/10/2012 1:27:00
De stakingsdag bij de NMBS van 3 oktober 2012 is voorbij, wat bracht het op ? Chaos, onrust, wrevel, woede maar zeker géén begrip vanwege de pendelaar, student ... Achteraf vernemen we dat er bij de achterban meer respons was in Wallonië dan bij die in Vlaanderen, ook niets nieuws dus .. klaarblijkelijk hebben de werknemers van de NMBS in Vlaanderen al langer begrepen dat een treinstaking niet DE oplossing is. Nu maar afwachten wat het dialoog met de bevoegde minister zal opleveren ... alhoewel in Wallonië denken ze reeds aan nog een tweetal dagen extra ... die pipo's spelen zonder dat ze het beseffen volledig in de kaarten van de politieke partijen die het anders voor hebben met ons land, is het uiteindelijk dat wat ze willen ? Een ding mag duidelijk zijn STOP met die pesterijen en BEGIN een dialoog, het land heeft nood aan stabiliteit en kan al die economische crisistoestanden missen als kiespijn.
Auteur: Pendelaar 20/10/2011 6:20:00
Wij lezen in de pers "De raad van bestuur van de NMBS heeft gisteren flink het mes gezet in de lijst met bedreigde treinen, uiteindelijk werd besloten 193 treinen te schrappen van de 302 treinen die bedreigd werden". Voorlopig ??? Wat onze interesse wekt zijn de treinen die aan één van de volgende drie voorwaarden moeten voldoen om behouden te blijven : 1) de treinen waarvan de opbrengst de energiekost dekt, 2) de treinen waar minstens veertig reizigers op zitten en 3) de treinen die niet geschrapt worden op basis van de beheersovereenkomst.
Hoe kan in hemelsnaam de opbrengst de energiekost dekken wanneer deze absurde maatstaven gehanteerd worden. Neem nu een trein die slechts behouden kan blijven wanneer er minstens veertig reizigers op zitten en er van deze veertig reizigers een 20 hun abonnement betaalden (geld reeds in hun bezit), er 5 een reisticket hebben aangeschaft en er 15 personen gratis reizen (voordelen).  Hoe kan dan in hemelsnaam de opbrengst de kosten dekken, laat staan energiekosten. Eerst de mensen zand in de ogen strooien en mooie beloftes doen om deze nadien af te schaffen. Neen, besparingen dienen gewoon eerst en vooral doorgevoerd te worden aan de top van de 3 holdings, dat men daar maar eens flink het mes zet in de raad van bestuur i.p.v. de reiziger te straffen omdat hij de juiste keuze maakte door het openbaar vervoer te gebruiken. Het overheidsgeld moet beter besteed worden, NU ! Er is al véél te véél geld en tijd verloren gegaan.
Auteur: Pendelaar 5/10/2011 2:03:00
Met treinreizigers en in het bijzonder met de pendelaar en met de studenten wordt er veel te weinig rekening gehouden, zoveel wordt er duidelijk wanneer je de lijst, opgemaakt naar aanleiding van de European mobilty week analyseert. De concrete acties die in deze lijst aangestipt staan zijn dan nog eens niet limitatief maar geven een zeer goed beeld van wat er zich in de hoofden van iedereen afspeelt die dagelijks met de trein naar zijn bestemming en huiswaarts keert. Zelf ben ik nu al 37 jaren "pendelaar" en nooit was het zo slecht gesteld als de laatste jaren : 44 uren vertraging genoteerd in 2009,  meer dan 52 uren in 2010 en dan moet de eindafrekening voor 2011 nog gemaakt worden ! Inderdaad zéér hoog tijd dat er samen met het treinpersoneel een frontvorming  tot stand wordt gebracht om een einde te stellen aan deze onhoudbare situatie waarin we verzeild zijn geraakt.
Auteur: geert messiaen 1/10/2011 8:34:00
mijnheer Van de Velde

k ben al pendelaar sedert 19 9 1977, zodus ....
zowel op de lijn Gent De Panne en de lijn Brussel Brugge meermaals meegemaakt ..;" erbarmelijk Nederlands ..." bij de mededelingen - een voorbeeld ...
zo komen we soms aan in Likkervelt , Gent Sint Piet en Brukke , kissel geskoord...
Auteur: Van de Velde Jozef 1/10/2011 6:22:00
Nav uw bijdrage HLN Dialoog 1/2/10. MIJNHEER, treinbegeleiders moeten 1. Tweetalig zijn en zijn dat trouwens (SELOR niveau 2) en ten tweede MOGEN zij enkel in de taalrol vd regio waar ze zich bevinden, die taal spreken ook spreken! Wanneer u over iets wil mee praten moet u wel op de hoogte zijn. Als Zijne Majesteit wil aangesproken worden in 'het Frans' ,kan hij best in Brussel gaan wonen...
Auteur: Pendelaar 24/05/2011 4:31:00
De auteur "ik versta het niet" moet zich niet geviseerd voelen. De categorie waarin hij zich bevindt, nl "auto voor zijn beroep" zal nu eenmaal altijd blijven bestaan, geen discussie daarover, de vergelijking gaat zelfs niet op !
The point is dat de categorie waarbij oa ik behoor, gekozen heeft om niet met de wagen gebruik te maken voor de verplaatsingen maar wel met het openbaar vervoer. De auteur "ik versta het niet" mag gerust weten dat ik méér tijd nodig heb met de trein voor een verplaatsing van amper 40 km enkel, nl 1 u 15 minuten , dat is al 3 u per dag zonder vertraging, reken maar, daarbij nog vermelden dat de trein ook niet aan mijn deur stopt en ik ook nog gebruik moet maken van een of ander vervoer. Een vertraging met gelijk wel vervoer kan altijd, maar niet bewust of georganiseerd wanneer er over stakingen wordt gesproken.
Hopelijk "begrijpt de auteur dit wel"
Auteur: ik versta het niet 18/05/2011 11:19:00
Wie betaalt de compensaties van de altijd maar groter wordende auto-files?
Wie zijn schuld is dat?
Wie betaalt de schade van de vele gewonden en doden op de weg waar geen haan naar kraait?
Ik zou willen met de trein gaan maar mijn beroep laat dat niet toe.  Wees blij dat jullie je gazetjes kunnen lezen op de trein.  En 't is dan nog gratis ook voor de meesten.  Waarom klagen jullie eigenlijk?
Auteur: Pendelaar 28/12/2010 1:22:00
Wij zijn inderdaad "het gezeik" en "de stakingen" kotsbeu. Welk recht hebben jullie om me in 2010 zo maar eventjes 50 (vijftig) uren of nog beter : meer dan 7 werkdagen in de kou te laten staan,  letterlijk en figuurlijk! Ik ben reeds meer dan 36 jaar pendelaar maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt : eerst de gewone man gijzelen en nadien ons komen vragen om samen mee te betogen tegen de top van de NMBS, dit is het het toppunt van hypocretie. Nihil novi !
Auteur: vakbondsman 25/11/2009 8:38:00
zijn jullie da gezeik over die staking nog nie moe?  Als er aan de rechten van de spoorwegman geraakt wordt leggen we de boel lam: begrepen?  Jullie zijn 1 bende grote egoisten: zolang het om jullie job niet gaat is alles ok, spoorwegmensen die geen verlog krijgen al jaren: geen probleem voor jullie: als jullie maar verlof hebben.  Spoorwegmensen die ziek worden: geen probleem : als jullie maar gezond zijn.  En als er dan ocharme een stakinkje losbreekt zijn jullie nie te houden: tzou elke week staking moeten zijn!
Auteur: Jan van der Linden 10/11/2009 4:44:00
Dat is nou wat ik bedoelde, beste Geert, donderdag was het voor het eerst in zoveel tijd weer eens staking en vrijdag had ik meteen weer voor 24 minuten aan vertragingen aan mijn broek. En dat kwam niet omdat de treinen nog niet allemaal op hun plaats stonden, want dat stonden ze wel. Dat kwam gewoon door het gesukkel van NMBS en het geknoei van de verkeersleiding waar we dagelijks het slachtoffer van zijn. Als we dus ergens actie voor moeten voeren moeten we dat eerder doen tegen die dagelijkse ergernis dan tegen een staking.
Auteur: Verhaegen ivo 5/11/2009 15:27:00
@wiske: je krijgt wat je vraagt: blijkbaar lees jij tussen de regels? Waar lees jij iets over de kleding in Nederland in mijn reactie? van mij mag je in je flanellen onderbroek gaan werken wat heeft dar er mee te maken ? Trouwens uw reactie "ga dan in Nederland wonen" is kinderachtig en typisch ambetnaarke die zeker is van zijn job. Zeg ik als je niet content bent zoek ander werk?
Genieten van een goede dienstverlening? wanneer gaan ze daar eindelijk eens mee beginnen of of hoort uw klanten in de kou laten staan bij die dienstverlening?
Jullie staken voor ons? Dat is de wereld op zijn kop zetten. Wij gaan werken om jou loon te betalen! Als jullie staken kost ONS dat erna geld, dus voor mij moet je zeker niet staken.
Misschien heeft de nmbs de minste klachten als ze staken of maken ze het minste verlies?
Jaarlijks miljoenen verlies om een slecht resultaat te halen is dat jullie opdracht? Als t privé was waren jullie al lang failliet. Stopzetten die handel.
Of het beter zou werken als het privé was? Dat is niet zeker maar t zou ons vééééél minder geld kosten of denk je dat die miljoenen verlies betaald worden door sinterklaas?
Waar staak je nu eigenlijk voor? Om een deel van de nmbs wat miljoenen verlies maakt gewoon door te blijven houden zoals t is? Of heb je gewoon een aantal dagen per jaar dat je recht hebt om te staken zoals je ziekendagen hebt of zoiets? Ze hebben daar precies veel rechten maar geen plichten?
Als jij zo zeker bent dat er zoveel tevreden klanten zijn van de nmbs waarom maak je dan ook geen "kutforum" aan waar die mensen hun dank kunnen betuigen? Die hunnen pré krijgen van de nmbs die zijn content... of nee die staken omdat ze niet tevreden zijn.
En jaaaa een treinticket wordt weer duurder....
Auteur: kheb het goe voor 5/11/2009 12:13:00
privatiseren en beter gaan?????, laat me ni lachen. Ge zijt ne sukkelaar als ge da gelooft
Auteur: Trau rené 5/11/2009 11:01:00
Ik steun u volledig.
En nadien gaan de "linksen" beweren dat ze voor het openbaar vervoer zijn,dat zij in dienst van het publiek zijn, enz...
Dat men dat allemaal maar gauw privatiseert!
Auteur: ikke 5/11/2009 6:22:00
@andre dhaenens. ge zijt verkeerd bezig jong.
Auteur: André Dhaenens 5/11/2009 5:44:00
Een kleine harde kern legt de hele economie opnieuw lam. De brave burger draait er weer voor op. Wanneer krijgen de vakbonden eindelijk rechtspersoonlijkheid? Waarom moeten zij nog  werkloosheidsvergoedingen blijven uitbetalen? Dit is een overheidstaak! Waarom zijn vakbonden politiek gekleurd? Waarom betalen zij geen belastingen? Chantage en sabotage zijn misdrijven. Ik hoop dat deze stakers ooit in het ziekenhuis terecht komt als dokters en verpleegsters staken want staken is toch een recht nietwaar. Maar dan zullen ze moord en brand schreeuwen voor een minimale dienstverlening.

Deze zoveelstel treinstaking komt op het moment dat duizend OPEL-arbeiders en -bedienden op het punt staan hun werk te verliezen en de crisis de werkgelegenheid hard onder druk zet. Ik ben die stalinistische denkpatronen van de spoorbonden grondig beu. Wijk snel uit naar het voormalige Oostblok of naar en Islamistisch land. We zullen eens kijken of ze dan nog even veel noten op hun zang zullen hebben.  

Als ze hier toch iemand willen gijzelen (want het zit in hun genen), dat ze dan hun pijlen richten op de directie.


Auteur: wiske 5/11/2009 4:52:00
@verhaegen ivo; denkt ge nu echt dat het beter zal gaan als de privaat de nmbs zal overnemen??  Vergeet het het is door de blauwe inmenging bij het spoor dat het allemaal dreigt mis te gaan. En waarom is men nu aan het staken denkt ge? Voor ons profijt. Neen man, we staken om er voor te zorgen dat jullie zouden kunnen blijven genieten van een goede dienstverlening. Spijtig toch dat op zo'n kutforum als dit bijna alleen negatieve reacties te lezen zijn. Er zijn namelijk een pak meer mensen die tevreden zijn met de dienstverlening van de spoormannen. En wat betreft het personeel beter gekleed in NL. Ga er dan wonen als het daar zo goed is . Ik heb mijn twijfels over NL.
Auteur: misnoegde 5/11/2009 3:14:00
Staken is niet aangenaam , akkoord maar als ik al deze negatieve punten leest heb ik toch mijn bedenkingen.
Hoe komt het dat er treinen afgeschaft worden of niet rijden wegens technisch probleem . Door ziekte van treinpersoneel , andere geval geen onderhoud alle ten gevolgen geen personeel .Maar afschaffen en privatiseren .
Men weet dat de blauwe garde al lang naar die richting wil .Type Amerika .Wat wat is het nu met Amerika.Stilaan was men opweg met de banken en u ziet het gevolg ervan.Nog meer zal er dicht gaan.Vooraleer men op de mensen van de NMBS spuwt denk eens, het zijn niet de kleintjes maar de grote direktie leden van welke strekking die willen een pluim.
Zeker als zij kunnnen afschaffen en onze vroegere statuten kunnen afschaffen.Als men met de auto in file staat geen gejank de trein een paar minuten en op het zit erop.Een mens is toch aardig
Auteur: John Doe 4/11/2009 16:05:00
In Nederland zijn de treinconducteurs beter gekleed, vriendelijk en service-minded. Station van Antwerpen-Centraal tegenover de verwaarloosde treinstellen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...

Copyright 2005 - www.geert-messiaen.be -